Krízistelefon autizmussal élők családtagjainak

Az AURA Autistákat Támogató Közhasznú Egyesület új szolgáltatással kíván segítséget nyújtani az

AUTIZMUSBAN ÉRINTETT EMBEREK CSALÁDTAGJAINAK

K R Í Z I S V O N A L

06-70-428-2685

      Minden munkanap: 1800-2000

Hívjon minket, HA:

    • egyedül van a problémájával,
    • egészségügyi kérdése van,
    • tanácstalan egy helyzet megoldását illetően,
    • családja krízisbe került,
    • problémái vannak gyermeke oktatási/szociális intézményével,
    • valamilyen információra van szüksége,

      …vagy ha nagyon elege van….

Hívásukat mentálhigiénés szakember és egészségügyi tanácsadók fogadják, akik maguk is érintett szülők


Az Aura Egyesületet autizmussal érintett gyermekek szülei hoztuk létre 2002-ben. Azóta eltelt másfél évtizedet vállvetve küzdöttük végig gyermekinkért, sokat sírtunk és sokat nevettünk. Harcoltunk, hogy gyermekünket benntartsuk az oktatásban, megszenvedtünk egy-egy alapvető orvosi vizsgálatért, egyensúlyoztunk a család egyben tartásáért, nem aludtunk éjszaka, de dolgoztunk nappal…és voltak, olyan pillanatok, amikor úgy éreztük, nincs senki, akivel meg tudnánk osztani terheinket. Ilyenkor vágytunk valakire, aki érti és érezi, hogy mit élünk át, de nem bombáz minket vádló hanggal vagy hatástalan ötletekkel. És amikor gyorsan kellet lépni, de merre? Ilyenkor felhívtuk egymást…

Szeptember 21-től elindult az első olyan telefonos krízisvonal, amelyet kifejezetten autizmussal érintett emberek családtagjai hívhatnak, krízisintervenció tanácsadás céljából.

Gyakran ismételt kérdések:

    Hívónak be kell-e mutatkoznia?

    A hívásokat bizalmasan kezeljük, nem készül róluk hangfelvétel. A hívó anonim maradhat, csak annyit érdemes magáról elmondania, ami a problémája megértése érdekében szükséges.

    Kik ülnek a telefon másik végén?

    Hívásukat mentálhigiénés szakember és egészségügyi tanácsadó fogadja, akik maguk is érintett szülők. A segítők saját tudásuk és jártasságuk függvényében kezelnek minden hívást. Igyekeznek olyan alternatív látásmódot kialakítani a hívóban, hogy ezt követően képes legyen önmaga megoldásokat keresni, kipróbálni, alkalmazni.

    Milyen problémával fordulhatok a krízisvonalhoz?

    Szolgáltatásunk elsődleges célja a tanácsadás, tájékoztatás. Forduljon hozzánk akkor is, ha úgy érzi, egyedül van a problémájával, tanácstalan egy helyzet megoldását illetően, vagy ha meg szeretné osztani gondjait másokkal.

Tájékoztatjuk Önöket, hogy az Autisták Országos Szövetsége információs vonalat működtet a (40) 200 821-es számon hétköznaponként 8-14-ig.

0 comments: